Thursday, January 19, 2012

MEJER JENERAL (B) DATUK SERI JAMIL KHIR BAHAROM DAN CERITA RUMAH LELONGNYA.

Isu rumah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom pula mula dibangkitkan oleh pembangkang. Kesian juga saya lihat Pak Menteri ni. Lepas satu, satu isu negatif mengenai beliau yang cuba dispinkan oleh pembangkang. Hari tu pasal duit zakat dan ini ditambah dengan isu rumah banglo besar dia pula.



Kepada manusia-manusia yang banyak sangat hasad dengki dalam hati tu cubalah muhasabah diri banyak-banyak. Pak Menteri ni pencen Mejer Jeneral (jeneral dua bintang tu) dan kemudianya dilantik jadi menteri penuh kerajaan persekutuan. Tak mungkin ke dia mampu buat rumah banglo sebegitu besar? Tambahan pula Pak Menteri ni orang agama. Saya tahu orang agama pandai simpan duit sebab selalunya mereka tak joli duit macam kita orang biasa.

Saya ada ramai sahabat yang ada rumah lebih hebat dari itu dan mereka ini tak pernah pencen sebagai jeneral dua bintang mahupun pernah jadi menteri penuh pun. Ada satu rumah banglo yang tersergam indah di Bukit Sentosa, jalan tempat saya duduk sekarang. Boleh teka siapa tuan punya banglo ni? Pemandu teksi! Jika nak di tuduh pemandu teksi ni ambil rasuah, memang tak percaya saya.


Politik kat Malaysia ni dah jadi caca marba betul. Atas sebab-sebab berlainan pegangan politik , maka kita akan ungkit apa sahaja yang mampu menjatuhkan musuh politik kita itu. Kalau yang bercita-cita nak jadi pemimpin utama negara tu, bolehlah juga saya faham. Ini setakat menteri agama yang di lantik bukan pun yang dia cari maka kita aniaya dia dengan macam-macam cerita negatif. Dari pandangan sayalah, Datuk Seri Jamil Khir ini merupakan antara orang paling akhir dalam kabinet untuk kita tuduh mengamalkan rasuah. Kalau di buat laporan SPRM pun pertuduhan ini akan di buang oleh mahkamah. Sebabnya, bukti terlalu lemah. Banyak lagi menteri lain yang mampu dijadikan sasaran pasal rumah macam “stano” ni.

Untuk mengetahui cerita sebenar tentang rumah banglo Datuk Seri Jamil Khir ni, sila lawat www.agendadaily.com di bawah tajuk “ Beli rumah lelong pada tahun 1994, Jamil Khir akui buat renovation setiap hari...... “.

Sudah, sudahlah tu. Bagi saya, yang benar tetap benar tapi kes ni sah pertuduhan yang di buat-buat. Kesian Datuk Seri ni. Dia ni bukan pun Ketua Bahagian tapi dek dah dilantik menteri maka segala-gala cerita mengenai dia dan keluarga jadi halal oleh puak-puak lawan untuk dibuat manipulasi politik. Nasiblah Datuk Seri kan? Sabo je le........Bak kata orang tua-tua, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Sekian.

UnclearEngineer.

No comments:

Post a Comment

Awas, bahasa anda. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.