Saturday, March 17, 2012

PSC UNTUK LYNAS PULA DAH.

The nine-man parliamentary select committee on the Lynas issue will be headed by Higher Education Minister Datuk Seri Khaled Nordin, Datuk Seri Nazri Aziz said today.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kerajaan dah tubuhkan pula Jawatankuasa Pilihan Parlimen (PSC) mengenai isu Lynas. Tujuan PSC ini adalah untuk mendapatkan maklum balas dari semua stakeholders (mereka-mereka yang ada kepentingan) dan perlu menyediakan laporan dalam masa 3 bulan. Hmmmmm, 3 bulan (dateline dipenghujung bulan Jun 2012).

Kalau tanya aku, PSC ni membuang masa sahaja tetapi jika difikir betul-betul aku rasa ada sesuatu perancangan yang licik oleh kerajaan dalam menangani isu Lynas ini.

Pelabur Lynas diharap berdoa siang malam supaya BN menang dengan majoriti lebih baik pada PRU 13 nanti yang dijadualkan paling lewat akan di adakan pada Jun 2012 ini. Kalau PR yang menang, bolehlah ucapkan selamat tinggal kat Malaysia.

Kalau PSC ini di adakan, adakah aku akan turut serta memberi pendapat? Kalau kumpulan anti Lynas menggunakan hujah bengong aku rasa buang masa dan waktu aku sahaja untuk menyatakan sokongan. Terpulanglah dengan kerajaan untuk mempertahankan keputusan membenarkan Lynas melabur di Malaysia. Ini sudah tentu bukan kerja aku!

UnclearEngineer

No comments:

Post a Comment

Awas, bahasa anda. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.