Tuesday, April 10, 2012

ANDA BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS UNDI ANDA. FIKIR DULU SEBELUM MEMANGKAH.

In a twitter posting as quoted from the Star, Nation Pg 19 today.

Whoever takes charge of the government after the general election, voters would receive their share of any evil, cruelty or vice comitted by the winning side due to the votes given to it. In this regard, he told voters not to regret their decision later “even if you plead with tears of blood after your resurrection”. – Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat.
++++++++++++++

Sebagaimana yang saya katakan terdahulu, saya mengakui apa yang di katakan oleh Datuk Nik Aziz ini adalah betul, dan sesungguhnya amat betul. Bukan mengundi sahaja malah semua apa yang kita buat dan lakukan di dunia ini akan di hisab oleh Allah di Padang Mashar nanti. Memang ini lah yang diminta oleh agama Islam bagi semua umatnya tak terkecuali ulama serta Tok-tok Guru sekelian.

Jika negeri yang diperintah oleh pemimpin yang kita pilih tetapi tidak mampu menjalankan tugasnya dengan baik, malas meningkatkan eknomi negeri dan peluang pekerjaan, asyik berceramah dari subuh sampai ke tengah malam, rajin bersolat hajat memohon keburukan kepada saudara seIslam, membiarkan negeri mundur, rakyat miskin sehingga terpaksa merantau untuk mencari sesuap nasi, gagal mengawal maksiat dan penyakit HIV yang semakin bertambah, kemudahan asas rakyat tak terjaga (bekalan air kotor), dan menolak kepada perpaduan sesama ummah Islam maka akan berdosalah semua yang telah mengundi secara sedar pemimpin serta parti yang menang itu.

Siapa agaknya yang akan rakyat Malaysia undi dalam PRU 13 nanti?
Orang zalim tak akan melawat saudaranya yang sedang sakit. 

Saya berdoa supaya Allah membuka hati serta mendatangkan keinsafan dalam hati mana-mana pemimpin yang hanya pandai bercakap tapi “hapah pun tarak”. Terima kasih kepada Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat kerana menyedarkan saya dan ramai lagi rakyat Malaysia..

UnclearEngineer

No comments:

Post a Comment

Awas, bahasa anda. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.