Thursday, February 14, 2013

LEONG PEI KOE


Leong Pei Koe, 29 tahun seorang ahli DAP Pulau Pinang telah dijatuhkan oleh mahkamah sebulan penjara dan denda RM8,000 atas dua kesalahan menunjukkan tanda isyarat lucah ke arah DYMM Raja Permaisuri Agong dan ASP Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid.

Majistret Muhamad Hidayat Wahab memberitahu bahawa beliau telah mengambil kira perakuan bersalah dan permohonan maaf Leong serta kepentingan awam dalam menjatuhkan hukuman. Sebelum itu, Leong yang tanpa diwakili peguam telah memohon maaf kerana melakukan kesalahan tersebut.

Umur 29 tahun bukan budak-budak lagi. Ada pelajaran tapi tak digunakan. Macam orang bodoh dangkal yang tanpa sebab apa-apa mencari pasal. Kan dah kena makan nasi penjara percuma selama 30 hari. Karpal Singh, mahupun lain-lain peguam hebat DAP pun tak berani nak mewakili si Leong ni di mahkamah walaupun diberitakan terdahulu bahawa Pakatan Rakyat memutuskan untuk menyediakan khidmat guaman secara percuma ( 
http://suarapakatanrakyat.com/2013/02/hina-permaisuri-agung-pr-akan-pastikan-keadilan-untuk-leong-pei-koe/)

Selepas dibebaskan, mungkin akan berlaku salah satu dari dua senario ini. Dia akan balik bekerja di Singapura dan terus jadi warganegara di sana atau dia akan mengekalkan kewarganegaraan Malaysia tetapi menjadi penyokong totok DAP. Ikut suka kaulah Leong. Kalau kau memilih pilihan kedua, tolong jaga mulut kau tu sikit boleh tak?

Teringat kata-kata dia, “Ini Pulau Pinang Cina punya, polis Melayu tak ada kuasa”. Apa punya rasis ayat dia. Tapi Pakatan Rakyat kata Leong seorang yang berani. Berani tak bertempat.

UnclearEngineer

2 comments:

  1. CINA KURANG AJAR. ANAK DIDIK DAP. TOLONG INGAT...KALAU NAK HIDUP IKUT PERANGAI BIADAP SILA KELUAR DARI BUMI MALAYSIA. INI TANAH MELAYU!!

    ReplyDelete
  2. Anon 0907....hehe tu dulu Tanah Melayu....lani Malaysia laaaa...1Malaysia (sambil jari telunjuk tunjuk ke atas0......

    ReplyDelete

Awas, bahasa anda. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.