Wednesday, June 15, 2011

DOSA PAS RUPA-RUPANYA LAGI BESAR!

Salah satu komen dalam posting Kickdefella bertajuk “Tersesat Di Dalam Pelayaran”. Kalau ada masa baca penuh posting tersebut, itu lagi baik.

“BANYAKNYA DOSA PEMIMPIN2 UMNO KERANA RASUAH, SALAHGUNA KUASA DAN HARTA AWAM, KRONISMA, DLL LAGI… TAPI, RUPA2NYA BESAR LAGI DOSA2 PEMIMPIN PAS KERANA TELAH MEMESONGKAN AKIDAH SEBEGITU RAMAI UMAT ISLAM YANG SELAMA INI PERCAYA WUJUDNYA NEGARA ISLAM…! ASTARFIRULLAHHALAZIM…”

Saya perturunkan di bawah ini beberapa lagi komen posting tersebut untuk renungan kita bersama. Saya turunkan komen tersebut sepenuhnya tanpa sebarang “editing” melainkan sedikit “ reformating” untuk disesuaikan dengan stail penulisan saya.

• Rupa-rupanya nakhoda kapal yg aku tumpang selama ini untuk belayar ke Negara Islam tidak tahu baca kompas dan peta pelayaran..setelah separuh mati mengharungi ribut dan taufan, tiba-tiba nakhoda Hj Hadi beritahu dalam peta yg digunakannya tidak ada pun negara yg bernama Negara Islam..selama ini dia hanya berlagak pandai sambil mengatakan orang lain yg tidak naik kapalnya adalah orang bodoh

• Orang UMNO..perbaikilah UMNO.. orang PAS perbaikilah PAS…mana-mana pemimpin yang sesat dan rasuah tombangkan demi kepentingan islam dan melayu…….. konon…taknak kepentingan melayu..beli rumah nak diskaun..beli tanah nak rezab melayu…anak nak hantar MRSM..khakkkk ptuiiiiiii

• PAS sah gila meroyan kerana memperjuangkan sebuah negara yang dinamakan ” Negara Islam” yang tidak dinyatakan dalam Quran. Hari ini PAS menjadi gila lagi. Gila memperjuangkan ” Negara berkebajikan” bersama DAP dan PKR yang memperjuangkan ” Negara Sekular”. Rupa-rupanya PAS adalah parti yang didokong oleh orang-orang yang gila untuk berkuasa dan sanggup buat apa sahaja demi kegilaannya itu. Manakala penyokong dan ahlinya juga turut menjadi gila ” gila memuja pemimpin” untuk menjadi laluan mudah ke syurga.

• Keluarga aku termasuk didalam ‘”Bahtera” PAS dan semenjak tahun 2008 lg adik beradik aku termasuk sepupu dan beberapa jiran aku tidak lagi menyokong PAS ,,,kesemua ahli keluarga aku merupakan org yg terpelajar dan ada jugak ustaz dan ustazah …tapi mereka telah meludah PAS.
-------------------

Pemimpin PAS “tersesat di dalam pelayaran” pasal salah baca arah tunjuk kompas (dah sekian lama berceramah, baru tahu negara Islam tak ada di sebut dalam Quran!). Pengikut PAS pula “tersungkur di pintu syurga” sebab ditipu pemimpin yang gilakan kuasa. Bilakah lagi mereka-mereka yang tersesat ni nak balik semula ke pangkal jalan? Wallahhualam…

No comments:

Post a Comment

Awas, bahasa anda. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.